Sol·licitud Telemàtica

Els documents que pot sol·licitar, tant de forma electrònica com a física en el cas de persones físiques, són els següents:

  • Notificació d'Importació
  • DIESAC CITIS
  • DIESAC NO CITIS

Abans de realitzar la seva primera sol·licitud ha de dirigir-se a un dels Serveis d'Inspecció SOIVRE de les Direccions territorials/Provincials de Comerç per registrar-se de forma gratuïta a través del formulari de sol·licitud d'alta telemàtica  [PDF] [155.47 kB]

Mes informació i accés a l'inici de Sessió a la Seu Electrònica de la Secretaria d'Estat de Comerçdel Ministeri d'Economia, Comerç i Empresa.

Informació d'Utilitat:

  • És necessari disposar d'un certificat digital d'usuari. És vàlid el certificat digital de la Fàbrica Nacional de la Moneda i Timbre o el certificat digital incorporat en una targeta d'identificació amb microxip (per exemple, el DNI electrònic). És important tenir en compte que el certificat ha d'estar ja instal·lat/ introduït en el sistema abans d'obrir el navegador d'Internet i mantenir-ho durant tot l'enregistrament de dades.
  • Per realitzar el procediment de signatura electrònica és necessari disposar de l'última versió de JAVA que es pot descarregar gratuïtament en la seva pròpia web.
  • Les sol·licituds poden ser realitzades pels propis operadors comercials (importadors, exportadors, criadors, etc.), o bé, pels seus representants autoritzats (agents de duanes, transitarios, empreses, etc.). En tots dos casos, poden ser persones físiques o jurídiques.